ervaringen cognico

Wie ben ik

Ik ben Jannie Geerds en voordat ik Cognivo oprichtte, was ik leerkracht. In de klas werd ik getroffen door de observerende blik die ik zag bij de hoogbegaafde kinderen. Maar ik zag ook dat ze soms in de knel zaten. Vaak lieten ze weinig tot niets van hun begaafdheid zien. Af en toe kon ik er een glimp van opvangen in de vorm van een wijze uitspraak of een scherp inzicht.

Een andere manier van leren bij hoogbegaafdheid

Ik merkte dat hoogbegaafde kinderen een andere manier van leren hebben, maar ook dat dit voor leerkrachten lastig kan zijn in een klas met zoveel verschillende leerlingen. Want hoe herken je een hoogbegaafde leerling? Wat hebben hoogbegaafde kinderen nodig om tot hun recht te komen? En hoe kan het dat een kind thuis zo anders is dan in de klas? Ook als ouder merkte ik dat de zoektocht naar antwoorden op deze vragen erg pittig kan zijn.

De oprichting van Cognivo

Omdat ik ouders en leerkrachten wilde helpen bij het ondersteunen van hoogbegaafde kinderen, stopte ik met lesgeven en richtte Cognivo op. Werkzaam in de omgeving van Groningen, Drente en Friesland bied ik ondersteuning bij hoogbegaafdheid. Ik heb de opleiding tot Talentbegeleider en de Gevorderdenopleiding Talentbegeleider gevolgd bij Novilo. Mijn betrokkenheid bij hoogbegaafde kinderen is er alleen maar groter op geworden. En ik geniet nog steeds van de blik in hun ogen, vooral als ik ze op weg heb kunnen helpen!

Vraagteken

Durf jij een kijkje te nemen in de spiegel die hoogbegaafde kinderen ons voorhouden

Meld je dan nu aan voor de nieuwsbrief en download gratis het eBook van Cognivo



Blog

Hoogbegaafde kinderen laten niet altijd zomaar zien wat ze kunnen Maandag 22 mei Hoogbegaafde kinderen laten niet altijd zomaar zien wat ze kunnen

Hoogbegaafde kinderen laten niet altijd zomaar zien wat ze kunnen. Daar hebben ze jou bij nodig!

Lees meer »
Stap voor stap leren leren en motiveren – dat lukt niet alleen! Maandag 22 mei Stap voor stap leren leren en motiveren – dat lukt niet alleen!

Stoer komt hij binnen, maar al snel is er niets meer over van zijn stoere gedrag. Sterker nog: als we zijn tijd op de basisschool bespreken, is hij in tranen. Niets heeft hij er geleerd, terwijl er voor alle andere kinderen wél wat te leren viel.

Lees meer »

Meer items >>